lørdag den 9. februar 2013

Fastelavn! #DIY Postkasse udklædning

Min skønne datter vil være postkasse i år til fastelavn - et originalt ønske synes jeg - og så måtte vi jo igang :-) Så en lille inspiration til jer, der måske endnu ikke har fået lavet et kostume til imorgen eller mandag. Det tager max et par timer at lave og kan laves af både børn og voksne. Springer du over hvor gærdet er lavest et par gange kan du sagtens fikse det på en times tid.
Man tager:
1 stk papkasse
1 stk barn
 Klip bunden ud og klip hul til hoved og arme 
- der skal muligvis justeres lidt undervejs (vi havde en ret lille kasse)
 Mal den rød - her er brugt alm. akrylmaling (fx søstrene grene). 
Lad den tørre - pap tørrer hurtigt, især hvis I ikke bruger et for tykt lag maling og en bred pensel.
Udsmykning:
Jeg googlede billeder af et posthorn, for Bjørg ville gerne have "et pænt ét". 
Vi fandt et med diamanter, og da vores printer næsten ikke havde noget blæk, har jeg dels tracet og tegnet efter hukommelsen og tilføjet til detaljer i stedet.
Værsgo' du må gerne låne den - det er lige til at printe ud og farvelægge 
(af dit barn, mens du fx. klipper det andet logo ud)
Ligeledes googlede jeg post danmarks logo, justede størrelsen (i fx. et tomt dokument eller photoshop), printede det og klippede herefter bogstaver og posthorn ud. Jeg ville gerne have indsat et fil her, men det er jo et offiecielt logo så du må nøjes med beskrivelse.
Vi lagde det løst på for at få fornemmelsen af placering, også af brevsprækken
 
Tegn en brevsprække op med blyant og skær den ud. Formen du skal bruge er I__________I
Resten er skrevet på i frihånd med fx. slettelak eller hvid maling og en tynd pensel.
Bjørg mente at brevene godt måtte indeholde penge og det forstår man jo godt ;-)
Slutteligt fik det lige en gang lak, men det kan sagtens udelades.
Et voila, verdens sødeste lille postkasse.
Skal selfølgelig dresses op med lidt rødt/hvidt/sort tøj - evt et par breve og en måske en kasket.

Sidste år skrev jeg også om Fastelavn
Her kan du finde skabeloner til Rødhætte og Ulven masker
Se billeder af vores Fastelavnsris
Og her nedenfor får du en mine Fastelavnskatte på et samlet ark 
som en lille ekstra treat, lige til at printe :-)



3 kommentarer:

  1. Sikke da en skøn udklædning. Hvor er hun skøn :)

    SvarSlet
  2. Rigtig fin udklædning ; )

    SvarSlet
  3. Tusind tak skal I have :-) Ja, hun var også vældig glad for den. Der er blevet sendt mange, mange breve herhjemme i den forløbende uge :-)

    SvarSlet