søndag den 27. januar 2013

Hva' bli'r det så te' mæ' det hækling?

Så er der blevet hæklet lidt - hvor er det bare superhyggeligt :-)
Har valgt at lade fantasien råde så indtil videre er det ikke efter opskrifter, men derimod udelukkende hvad jeg lige finder på når jeg når til det. 
Den her "himstregims" nedenfor eller snøvs som jeg hæklede opstod af at jeg prøvede at hækle rundt og så glemte at hækle ind i midten af ringen. Så i stedet for en ring blev det altså til en lang pølset snøvs :-) Min datter synes der skulle næse på så det hæklede jeg bagefter - og mon ikke han kommer til at udvikle sig mere endnu - der mangler jo både øjne, mund og fødder 
Jeg er blevet helt vild med at hækle den her nedenfor - igen, den har ikke symmetriske mønstre og lige maskeantal - jeg øver mig stadig og synes at det vigtigste er at jeg hygger mig og får prøvet lidt forskelligt af. Blomsten er lavet af luftmasker som jeg så hækler en fastmaskerække omkring og derefter hækler jeg et antal stangmasker for at få højde. Det er smadderhyggeligt at eksperimentere med mønstrene og det giver ligesom en ro at sidde med det i hånden.
Om ikke så længe vil jeg begynde at hækle "rigtige" ting - det kommer selvfølgelig op på bloggen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar