tirsdag den 17. juli 2012

Roskilde 2012
































Dette års Roskilde festival var fantastisk! Som altid - fristes jeg næsten til at sige.
For mig stod det meget i menneskenes tegn - samværet, snakkene, refleksionen, iagttagelserne.
Og det bød selvfølgelig også på mange store musikalske oplevelser.
For mig handlede det især om Cosmopol - afrobeats & et telt fyldt med dansende mennesker - kunstnerne der i år ramte mig var Les Freres Smith, Staff Benda Bilili, Amadou & Mariam, Tune-YardsAlison KraussBon IverSpleen United, samt afslutteren på Arena DJ Static + gæster

Og de allerbedste koncertoplevelser jeg havde var med "mine" to hovednavne Malk De Koijn og mesteren over dem alle: Björk hvis koncert ramte så direkte i hjertet at man ikke kunne andet end at skrige uden lyd. Fabelagtigt!

Festivalen er for mig et frirum uden lige og jeg bliver hver gang bjergtaget af dens "plads til at være", til leg (se fx ovenst. foto af "porten til Narnia" er det ikke fabelagtigt fundet på?) til poesi, glæde, følelser, masserne der løfter i flok, ensomheden, rummet og tilladelsen til bare at være.

Roskilde - du har mit hjerte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar