tirsdag den 27. marts 2012

Japanske prutter

Jeg bliver simpelthen nødt til at dele det her med nogen.
I min surfen rundt efter fine japanske træsnit til inspiration faldt jeg over disse F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-E gamle print... med prutter!!!

Jeg ELSKER prutter - let's face it; det er altså næsten det sjoveste i hele verden. Lugten, lyden, flovheden, alle der gør det i smug, overraskelsen, skammen, lettelsen, grinet...

Jeg fandt dem gennem en ganske almindelig - og meget sober endda - googlesøgning som ledte mig til  denne blog side hvor du kan se nogle flere af dem, og jeg lå fuldstændigt syg af grin over dem. Især nedenstående hvor der i den grad er indført organiseret forsvar!

Har googlet videre og det viser sig at billederne stammer fra Edo-perioden 200-400 år siden under den meget rammende kaldet krig He-Gassen. Om det er en reel krig eller en slags konkurrence vides ej. Men det ser ud til at alle typer, køn og aldre lystigt deltager i den. Fabelagtigt.
Og man tør vove at påstå at divers moderne nutidskunstere og provokatører får lidt baghjul. Been there, done that.

Væk! Væk! Væk for hulan!
Billedet her er også fra samme blog.
Jeg er vild med hans ansigtsudtryk. AAARGH, siger han!
Den stakkels kat flyver helt væk. 
Ham her ser faktisk ud til at nyde det
Den her er også fantastisk. Det går ud over det gamle træ i stedet.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar